• Ograj matmę z Minecraftem

          • Innowacja pedagogiczna -„Ograj matmę z Minecraftem” - ma na celu kształtowanie wśród uczniów umiejętności zastosowania Minecraft Education (ME) w ramach II edycji projektu „oGRAJmatmę – Labolatoria Przyszłości z Minecraft” do rozwiązywania łamigłówek matematycznych oraz rozwiązywania zadań egzaminacyjnych z matematyki.

             

            Cel główny:

            • wsparcie uczniów w rozwoju umiejętności zastosowania Minecraft Education (ME)
            • w rozwiązywaniu zadań matematycznych
            •  osiągnięcie wysokich wyników podczas egzaminu
            •  podnoszenie samooceny

            Cele szczegółowe:

            •  poprawa samooceny
            •  zachęcanie do rozwiązywania łamigłówek w środowisku gry Minecraft oraz zadań egzaminacyjnych
            • kształtowanie u uczniów pozytywnej oceny swoich możliwości
            • przygotowanie uczniów do wytężonej pracy w kolejnych etapach edukacyjnych
            • rozwijanie umiejętności logicznego myślenia i rozwiązywania problemów matematycznych w wirtualnym środowisku
            • kształtowanie zdolności świadomego przygotowania do egzaminu poprzez regularne rozwiązywanie różnorodnych zadań praktycznych

             

            Przewidywane korzyści wdrożenia innowacji:

            dla Uczniów:

            • zdobywają wiedzę w atrakcyjny sposób w wirtualnym świecie uczestnicząc w warsztatach
            • są bardziej zaangażowani i zmotywowani rozwiązując zadania w środowisku gry Minecraft
            • rozwiązywanie zadań matematycznych staje się bardziej atrakcyjne, a jednocześnie efektywne
            •  wzmacniają samodyscyplinę i wytrwałość poprzez konieczność kontynuowania pracy nad projektami w grze, w dążeniu do doprowadzenia zadania do końca

            dla szkoły:

            •  lepsze wyniki podczas egzaminu ósmoklasisty
            • szczęśliwi absolwenci
            • budowanie pozytywnego wizerunku szkoły wśród rodziców i uczniów
            • rozwijanie kompetencji społecznych takich jak: współpraca, komunikacja, kreatywność, planowanie i strategia
            • rozwijanie wśród uczniów poczucia własnej wartości

             

            Opis treści edukacyjnych, organizacji przebiegu innowacji i metod:

            Innowacja obejmuje cykl zajęć w oddziale 8a prowadzonych przez nauczyciela matematyki, po wcześniejszym ukończeniu szkolenia „Matematyczna moc Minecrafta” w ramach szkolenia „Odkrywanie matematyki”, oraz edukatora, autora i zarazem trenera II edycji projektu „oGRAJmatmę – Labolatoria Przyszłości z Minecraft”. Podjęte działania zostały zaplanowane na okres od grudnia do kwietnia 2024r. i mają na celu kształtowanie wśród uczniów umiejętności zastosowania Minecraft Education (ME) do rozwiązywania łamigłówek matematycznych oraz rozwiązywania zadań egzaminacyjnych z matematyki. Zajęcia dodatkowe z matematyki obejmują rozwiązywanie zadań typu egzaminacyjnego o tematyce Minecraft zgodnego z formułą egzaminu ósmoklasisty obowiązującą w 2024r. – wersja PDF, a tym samym powtórzenie wiadomości oraz doskonalenie umiejętności związanych z obliczeniami osadzonymi w kontekście praktycznym. Zajęcia w formie warsztatów online z edukatorem, autorem i zarazem trenerem dotyczą wprowadzenie w świat Minecratf oraz wyjaśnienie jak pracować z wykorzystaniem kart wyzwań. Rozwiązywanie kart wyzwań pod opieką nauczyciela matematyki.

             

            Autor innowacji: Elżbieta Rams