- Warsztaty artystyczne
- Świat bliżej nas - Ekomarsz dla naszej planety
- Spacerkiem z aparatem po Częstochowie i regionie
- Pamięć i historia
- W magicznym świecie liter
- Ograj matmę z Minecraftem
- Świat w zasięgu ręki
- Emocje kolorem malowane – wykorzystanie elementów arteterapii podczas zajęć rewalidacyjnych
- Poszerzenie kompetencji manualnych, technicznych i artystycznych uczniów klas IV – VII poprzez kreatywne wykorzystanie stacji lutującej.
- Praktyczna matematyka
- Innowacyjny wesoły druk 3D
- Język hiszpański w praktyce – komunikacja bez barier
- Kim zostanę, gdy dorosnę?
- Optymalizacja procesów nauczania i uczenia się w oparciu o wyiki badań z dziedziny neurobiologii.
- Wiem, że potrafię-wykorzystanie koncepcji Planu Daltońskiego w stymulowaniu samodzielności dzieci 6 letnich
- Bryły wokół nas
- Ciekawski Czytelnik- rozbudzanie zainteresowań czytelniczych z wykorzystaniem metody bostońskiej
- Muzyka w harmonii z ruchem
- Podajmy sobie ręce
Ograj matmę z Minecraftem
Innowacja pedagogiczna -„Ograj matmę z Minecraftem” - ma na celu kształtowanie wśród uczniów umiejętności zastosowania Minecraft Education (ME) w ramach II edycji projektu „oGRAJmatmę – Labolatoria Przyszłości z Minecraft” do rozwiązywania łamigłówek matematycznych oraz rozwiązywania zadań egzaminacyjnych z matematyki.
Cel główny:
- wsparcie uczniów w rozwoju umiejętności zastosowania Minecraft Education (ME)
- w rozwiązywaniu zadań matematycznych
- osiągnięcie wysokich wyników podczas egzaminu
- podnoszenie samooceny
Cele szczegółowe:
- poprawa samooceny
- zachęcanie do rozwiązywania łamigłówek w środowisku gry Minecraft oraz zadań egzaminacyjnych
- kształtowanie u uczniów pozytywnej oceny swoich możliwości
- przygotowanie uczniów do wytężonej pracy w kolejnych etapach edukacyjnych
- rozwijanie umiejętności logicznego myślenia i rozwiązywania problemów matematycznych w wirtualnym środowisku
- kształtowanie zdolności świadomego przygotowania do egzaminu poprzez regularne rozwiązywanie różnorodnych zadań praktycznych
Przewidywane korzyści wdrożenia innowacji:
dla Uczniów:
- zdobywają wiedzę w atrakcyjny sposób w wirtualnym świecie uczestnicząc w warsztatach
- są bardziej zaangażowani i zmotywowani rozwiązując zadania w środowisku gry Minecraft
- rozwiązywanie zadań matematycznych staje się bardziej atrakcyjne, a jednocześnie efektywne
- wzmacniają samodyscyplinę i wytrwałość poprzez konieczność kontynuowania pracy nad projektami w grze, w dążeniu do doprowadzenia zadania do końca
dla szkoły:
- lepsze wyniki podczas egzaminu ósmoklasisty
- szczęśliwi absolwenci
- budowanie pozytywnego wizerunku szkoły wśród rodziców i uczniów
- rozwijanie kompetencji społecznych takich jak: współpraca, komunikacja, kreatywność, planowanie i strategia
- rozwijanie wśród uczniów poczucia własnej wartości
Opis treści edukacyjnych, organizacji przebiegu innowacji i metod:
Innowacja obejmuje cykl zajęć w oddziale 8a prowadzonych przez nauczyciela matematyki, po wcześniejszym ukończeniu szkolenia „Matematyczna moc Minecrafta” w ramach szkolenia „Odkrywanie matematyki”, oraz edukatora, autora i zarazem trenera II edycji projektu „oGRAJmatmę – Labolatoria Przyszłości z Minecraft”. Podjęte działania zostały zaplanowane na okres od grudnia do kwietnia 2024r. i mają na celu kształtowanie wśród uczniów umiejętności zastosowania Minecraft Education (ME) do rozwiązywania łamigłówek matematycznych oraz rozwiązywania zadań egzaminacyjnych z matematyki. Zajęcia dodatkowe z matematyki obejmują rozwiązywanie zadań typu egzaminacyjnego o tematyce Minecraft zgodnego z formułą egzaminu ósmoklasisty obowiązującą w 2024r. – wersja PDF, a tym samym powtórzenie wiadomości oraz doskonalenie umiejętności związanych z obliczeniami osadzonymi w kontekście praktycznym. Zajęcia w formie warsztatów online z edukatorem, autorem i zarazem trenerem dotyczą wprowadzenie w świat Minecratf oraz wyjaśnienie jak pracować z wykorzystaniem kart wyzwań. Rozwiązywanie kart wyzwań pod opieką nauczyciela matematyki.
Autor innowacji: Elżbieta Rams